Review The Walking Dead (6×12) ‘Not Tomorrow Yet’

Review – Not Tomorrow Yet

‘Not Tomorrow Yet’ is de twaalfde aflevering van het zesde seizoen van The Walking Dead.

We beginnen eerder op een rustieke, vredige manier. Carol bakt koekjes van eikels en bieten en deelt het uit aan de inwoners van Alexandria. Ze heeft een kort gesprek met Morgan, die het nog steeds moeilijk heeft met de aanval van de Wolf op Carol. Carol herdenkt Sam door ook een koekje op zijn graf te leggen. Leuk dat ze hem nog niet helemaal vergeten zijn! En dan begint die herkenbare ‘tune’ alweer!

Het ziet er naar uit dat Carol de liefde in haar leven heeft teruggevonden. Ik ben van mening dat de Walking Dead haar véél te weinig heeft gebruikt dit seizoen en dat we wat extra Carol-time kunnen gebruiken. Om eerlijk te zijn vind ik het wat vreemd dat Tobin en Carol de weg naar elkaar hebben gevonden. De twee personages hebben nooit met elkaar gesproken, zwijg stil dat er enige vorm van liefde was tussen die twee. Ik laat het maar op mij afkomen! Wie weet verander ik mijn mening nog na enkele afleveringen..

walkingdeadnot

AMC

De eerste twintig minuten verliepen bijzonder rustig. Rick besprak zijn strategie met de inwoners van Alexandria en polste naar hun mening. Het enige wat mij wat stoorde was Morgan’s visie op het hele gebeuren. Zijn personage begint me zodanig te irriteren dat ik er geen traan voor zou wegpinken als hij in één van de volgende afleveringen zou sterven.

Deze aflevering focuste ook op de relaties van de hoofdpersonages, buiten Rick gerekend dan. We hebben het al kort over Carol’s relatie met Tobin gehad. Niet enkel Carol maar ook Tara vond de liefde in haar leven terug. Het was even schrikken wanneer we ondervonden dat Denise ook gevoelens heeft voor Tara, maar het zou wel eens een leuke toevoeging kunnen zijn. Tara heeft eindelijk terug een zinvolle betekenis in de serie! Abraham heeft het dan weer moeilijker in de liefde. Hij hakt eindelijk de knoop door en beëindigt zijn relatie met Rosita. Rosita was er helemaal kapot van, arme meid! Nu dat Rosita’s relatie met Abraham is afgelopen, begin ik eigenlijk wel te vrezen voor haar leven. Welke betekenis draagt zij nu nog bij aan de serie? Eerlijk gezegd is dit het geval voor meerdere personages in The Walking Dead, dus je weet maar nooit. Ieder personage zou wel eens onverwachts zijn einde tegemoet kunnen komen.

walking-dead-not-tomorrow-yet-7

AMC

De reis naar de basis van de Saviors was degelijk materiaal. Het was leuk om de gehele groep nog eens samen te zien. Rick fungeert opnieuw als de leider, waar hij echt wel voor geboren is. Het enige wat mij stoorde was de scène met de drie potentiële hoofden van Gregory. Het kwam wat karikaturaal over. Ik begreep het lollige ervan, maar het kon me niet raken.

De tweede helft verraste me dan weer. Er zat meer dan voldoende actie in de verhaallijn en bij momenten leek het wel alsof ik naar een video game keek. Dit vond ik zeker geen minpunt! Negan bleek sterker dan verwacht, maar Rick en co. gaven de moed niet op. Glenn leert Heath ondertussen de kneepjes van het vak, maar ontdekt erdoor ook enkele wansmakelijke foto’s van ingeslagen hoofden. Heeft Negan hier iets mee te maken? Is dit een manier om ons voor te bereiden op een soortgelijke dood van één van onze geliefde personages? Ik vrees er wat voor.

5-things-you-might-have-missed-in-the-walking-dead-episode-not-tomorrow-yet-878156

AMC

Carol en Maggie vormden samen een team deze aflevering. Leuk! Eindelijk zien we de twee vrouwen samen nog eens in actie. Het ziet er wel naar uit dat hun onderuitje van korte duur is, want de aflevering eindigt met de onthulling dat Carol en Maggie gekidnapt zijn. Volgende week weten we daar waarschijnlijk meer over…

‘Not Tomorrow Yet’ was een uitstekende aflevering! Seizoen 6b weet me zeker te boeien, desondanks 6a wat tegenviel. Ik kijk uit naar aflevering 13.

1. Verhaallijn: 8.3/10
  2. Acteerwerk: 7.8/10